onsdag 11 september 2013

The sky is the only limit. Ja, så känns det nästan nu. Jag var ute på långrunda igen i dag. Jag hade känslan att det fungerade bra. Och när det fungerar bra ger man lite mera järn.

Jag märkte att det troligen skulle bli en rätt bra tid på halva marathonet, så där gav jag lite mer. Tiden dit blev 2,26. Nu börjar jag närma mig mina tider när det gått som bäst. Då har jag haft 2,15 – 2,20 på träningsrundorna och jag har klarat marorna på lite över 4,30. Jag känner mig otroligt taggad för tillfället. Ska jag kunna göra bra ifrån mig på 100-milaren? Ska maran den 2 november bli ett nytt genombrott på den distansen?

Vad jag gjort extra den här veckan är att dricka lite extra kolhydratdryck. Jag har också övergivit att bara dricka vetten på träningsrundorna, jag har gått över till tyngre artilleri. Jag vet inte om inlagringen av kolhydrater blir sämre med stigande ålder, det känna nästan så. Jag har ju alltid haft lite svårt med mat intaget till de riktigt långa loppen. Det kanske är lite problem med maten även på “kortare” distanser nu.

Inga kommentarer: