söndag 7 april 2013

Från 1 ton till 0,5. I fredags gick ju den långa rundan tämligen bra. Så i går skulle jag ut igen, men jag kände mig rent inte upplagd. Jag valde en runda där det kunde vara vissa problem att springa så att jag alltid skulle kunna skylla på det, plus att kompis skulle med så jag kunde skylla på hans kisse och bajs stopp. Men fy vad det kändes trögt, det var som om jag skulle väga ett ton. Men en anledning till tyngdkänslan förstod jag innan jag gav mig av, jag hade sovit riktigt uruselt på natten. Och det vet jag ger sig tillkänna i löpningen.

I natt blev det lite bättre sömn. Hade tänkt mig en 20 k runda eller så. Det blev bara drygt 15 k i efter omständigheterna accepterad “fart”. Men det var lite kallare i dag, solen sken inte lika varmt. Så i dag kändes det bara som om jag vägde 0,5 ton.

Men det kanske är ett vanligt fenomen att känna sig tung i kroppen här på vårkanten. Det är fler jag pratat med som klagat över det här.

Inga kommentarer: