måndag 22 april 2013

Tiden rinner iväg. Tiden går och jag kommer mig inte för att skriva något. Så är det väl när inte mycket händer.

För 2 veckor sedan hade jag en mängd vecka. Med envishet lyckades jag komma upp i över 100 k på den veckan. Närmare bestämt 100,45 km. Någon fart var det inte tal om. Jag lyckas inte få upp farten. Kanske kommer när det blir varmare. Inför långrundan på söndagen den veckan hade jag att avverka minst 27 km. Mot slutet var jag tvungen att ändra den tänkta rundan så att jag precis skulle komma över det. Det blev 27,35 km.

Förra veckan tog jag sedan det lite lugnare. Kom “bara” upp i 56 km. Den här veckan är det åter tänkt att komma upp i lite längre. Kanske jag kan få ihop bortåt 80 k. Jag har ju planer på att springa mara den 4 maj – Uppsala till Enköping. Men jag har rent inga förväntningar på någon tid. Bara att åter genomföra en mara är nog. Och jag kan rent inte tro att den kommer att gå under 5 timmar. Klarar jag 5.30 är det strålande.

Det är väl åldern som tar ut sin rätt. Tidigare kunde jag träna för fullt till en vecka innan en mara för att sedan ta det lugnt sista veckan. Numera måste jag planera på ett annat sätt. Kanske det också är det kallare vädret som ändå gör att det är lite stelare. Får hoppas på det, annars vet jag inte. Hoppet är det sista jag ger upp.

Nu är det ju en massa andra saker som också pockar på. Det är träd som ska beskäras, växthuset som ska göras iordning och så snart kälen gått ur jorden ska den bearbetas så att potatisen kan komma ner.

Inga kommentarer: