tisdag 5 februari 2013

Utfasning, uppladdning. Nu har jag börjat dra ner på löpningen inför Finland. Den ända löpning jag gör den här veckan är morgonrundan, fast den har jag förlängt något i stället. Gått upp från 3,8 till dryga 5 km. Det gör en 10 minuter på tiden nästan.

Sedan kommer det att bli en hel del stavgång. Jag vet från tidigare att jag inte bara kan komma från ingenting och tro att jag kan gå med stavarna i flera timmar. Det är framför allt axlarna som har tagit stryk vid de tillfällena.

I dag blev det också en 25 minuter på cykel. Jag köpte förra året en grej så att jag kan palla upp bakhjulet på en typ rulle och sedan sitta och trampa. Motståndet reglerar jag med cykelns växel. Det blir nästan som spinning. Jag satt inne i uthuset med dörren öppen och tittade ut.

Jag tror att fripassageraren/na har lämnat in. Det har inte kliat eller så. Och tröttheten efter alla piller verkar också ha i stort sett gett med sig.

Till pulkan har jag sytt ett transportfodral så jag ska kunna ha med den på flyget. Jag är riktigt nöjd med det. Har sytt ditt några remmar så jag kan bära den som en ryggsäck, plus en rem på sidan som bärhandtag. Måste göra slag i saken och lägga upp en instruktion hur jag gjort. Det kan ju finnas fler som skulle vara behjälpliga av det.

Inga kommentarer: