måndag 21 januari 2013

UK Gear. Jag har under ett antal år använt skor från den här leverantören. De går inte att köpa i Sverige så jag köper dem på nätet. Andra fabrikanter ändrar något på sina skor varje år, men de här är bra från början så att säga. De har vanliga löparskor, skor för varmt klimat och för kalt klimat. Olika gummi blandningar för olika temperaturer. Och ett annat plus är att de finns i stora storlekar.

För ett år sedan införskaffade jag deras vinterskor. De är bland annat vattentäta. Vilket är bra när man springer i snömodd eller dylikt.

Alltså jag har inte sprungit i skorna ett år en gång. Så började skorna ludda ungefär där lilltån är. Något hände med tyget. Luddet gjorde att det fastnade snö och is här. Jag började bli lite orolig inför loppet i Rovaniemi. Bara nu inte skorna skulle gå sönder lagom till loppet. Men jag tog och fotograferade vad som hänt. Det tog inte många timmar förrän jag fick ett mail tillbaka från UK Gear där de bad om min adress för att kunna skicka mig ett par nya skor. Snacka om service. Det här fabrikatet kommer jag att fortsätta med. http://www.ukgear.com/

skor UK gear

Inga kommentarer: