lördag 19 januari 2013

Vilken härlig dag…. Minus 20 grader och strålande solsken. Jag gav mig ut så fort jag kunde på morgonen för att testa lite av kläderna som jag har att välja på inför vinterloppet. Det blev en dryg timmes stavgång.

Jag har lite problem. Jag har så lätt för att svettas, och blir man blött är det lätt att börja frysa. Tar jag för lite kläder fryser jag från start. Men jag kör med yllekläder. Ull ska ju isolera även om det blir blött.

Morgondagen lär också bli ordentligt kall, så då ska jag göra en längre test under löpning. Jag har upptäckt att på loppet i Finland är det rätt knapp maxtid till första checkpointen. 10,9 km på 2 timmar. Men det beror på hur underlaget kommer att vara. Jag har sprungit i skogen med pulkan i 2 timmar med en hastighet av ca 6,5 km per timme.

Inga kommentarer: