onsdag 23 januari 2013

Mitt största problem just nu – MAT. Med den träningsmängden jag har för tillfället har jag svårt att få i mig tillräckligt. Förra veckan tränade jag ju nästan 19 timmar. I söndags var jag ute nästan 4 timmar. I måndags när jag gick upp för morgonlöpningen var det inte så där olidligt jobbigt. I går morse var det lite jobbigt tills jag kom igång. Men i morse tog det emot rejält. Men jag gjorde min halva timme. Sedan blev det frukost. Jag ökade på med 1 macka, 4 alltså. Och när jag sedan på förmiddagen skulle ut på en längre runda tog jag med flaskor med energidryck. Utan det vet jag inte hur det skulle gått. Sedan försöker jag äta med ett par tre timmars mellanrum. Men det är jobbigt. Jag känner definitivt inte för mat men vet att om jag ska orka måste jag ha i mig dessa mängder. Jag kommer kanske att gå ner i vikt tills jag kommer i ett jämnviktsläge så att säga.

Mitt mat intag i måndags var: Frukost: 3 mackor med hembakt ordentligt löparbröd. Efter träningen blev det 3-4 dl mjölk med protein/energidryck. Till lunch 4-5 mackor. ägg och kaviar, hemgjord leverkorv, ost mm. Mellanmål på eftermiddagen var 3 våfflor med sylt. Innan middagen tog jag en skål med jordnötter och något gott drickbart till. Till middag var det fisk och jag tog 2 portioner. Som avslutning på dagen blev det en skål med yoghurt och müsli. Någon gång kanske det också slank ner 1 banan och en eller annan nektarin.

Ett annat “problem” är ju att med så stora insättningar följer också stora “uttag” Ler

Inga kommentarer: