söndag 27 januari 2013

Långpass igen. Ännu en dag med ett långt pass – 27 km. Just nu går det mer på envishet än nöje. I går gjorde jag inget i tränings väg, och i dag när jag gav mig iväg kändes det väldigt bra till en början. Det märktes verkligen att jag inte gjort något dagen innan. Så när jag kommer till Finland och har trappat ner under 2 veckor och den sista veckan troligen inte sprungit något, då hoppas jag vara som en kalv som släpps på grönbete.

Mina uppsatta tränings mål har överträffats rätt bra. Målet med 25 mil på en månad har redan blivit 30 mil, och målet med 800 minuters träning på en vecka är uppe på 1000 minuter och däröver. Jag ville ju inte sätta upp mål som jag inte skulle nå. Bättre då att komma rejält över målen och senare kanske justera det hela. Det är ju än så länge bara veckas 2 utan helgdagar.

Min Parispulka har också verkligen utvecklats. Från repet att surra fast packningen , var jag på Biltema och hittade ett lastnätt för bagageutrymmen som passade perfekt på pulkan.

De delade dragstängerna har också fixats till och blev precis som jag tänkt mig. Delningen gjorde även att de blev styvare. Ska se om jag inte kan lägga ut en beskrivning på allt jag gjort med den.

Min vilopuls har också återgått till det “normala”. Jag började ju ett tag undra över vad som var fel eftersom pulsen “plötsligt” var uppe i nästan 20 slag mer än tidigare. Men all den här träningen har gjort att den åter är nere i runt 40. Så det var tydligen bara bristande träning som orsakade det hela.

Inga kommentarer: