söndag 6 januari 2013

Starten på året. Ja, starten på det nya året och mitt nya “jobb” har gått fint än så länge. Den gångna veckan hade ju lite helgdagar så där blev det inte så mycket träning. Sedan kom min bror med fru på besök, och jag hade väl inte väntat att det skulle bli så mycket då heller. Men brorsan hade löpargrejor med och hade inget emot att ta en morgonrunda. Så både onsdag och torsdag startade vi ca 7.00 på morgonen med min morgonrunda. Och det var inte så tokigt med lite draghjälp. Kompis trodde att det var tävling så han drog iväg och inte tog han så många kisse pauser som han brukade heller. Det blev ca 1 minut snabbare per km. Men på fredagen när de skulle åka blev det ingen runda. Senare på dagen tog jag in till gymet i stället.

I går var det lördag och alltså ingen morgonjogg. Men kompis och jag tog en runda på lite drygt 1,5 timma. Innan vi kom iväg blev han ordentligt arg på mig. Han tyckte det tog för lång tid för mig att bli färdig så han gav mig en ordentlig utskällning. Men det är klart det tar tid speciellt på vintern. Alla kläder som ska på här på vintern, blanda till lite vätska med aminosyra att ha med, starta GPS:en, göra mobilen klar för att lyssna på radio, knyta på skorna och till sist ta på vantar. Klart det tar tid. Kompis är ju klar som han står och går.

I dag blev det långrunda, utan kompis. Gud vad besviken han blev. Det gick rätt hyfsat. Inte så farligt halt. Jag var ute i nästan 3 timmar.

Jag har gått med i gruppen “Min utmaning” på Funbeat. Den här veckan är det en tävling, träna i minst 100 minuter och ha chans att vinna. Det är 628 personer som klarat det målet. Själv har jag tränat i 437 minuter den här veckan och det är bara ca 90 st som tränat mer än mig. Ska se om jag inte kan komma upp i “topp 10” en vecka. Ler

Dessutom har jag skickat in ansökan om deltagande i ett vinterlopp på 150 km. Jag har också beställt lite ny utrustning. Pulka som ska förbättras/modifieras samt ett “allbränsle” kök. Sedan håller jag på och söker efter lämpliga snöskor och en ny sovsäck för lägre temperaturer. Men mer om det här senare.

Inga kommentarer: