måndag 7 januari 2013

Första riktiga dagen. Allt har förlöpt väl i dag. Jag kom upp strax efter 6,30, och när jag kom ner stod kompis och väntade och frågade om vi skulle ut. Direkt började han stretcha. Han tog det ju lugnare än när min bror var med. Men mitt mål är att göra rundan på under 30 minuter. Det blev ett par minuter över det.

Efter det här smakade det bra med frukost och tidningsläsning.

Nästa grej blev mina ryggövningar. Rulla på golvet som jag kallar det. Det brukar vara avklarat på ca 15 minuter. Efter det blev det på med träningskläderna igen. Denna gång ut för ett pass med stavgång. Tog en runda på ca 1,5 timma. Jag sprang ju en långrunda i går så jag ville ta det varligt med löpningen i dag. När jag kom hem kröp det fortfarande i kroppen så jag bestämde mig för att åka på gymet en sväng. Träningen jag gör där är ju inte så betungande men troligen tämligen värdefull för mig. Jag har utökat passet med ett par av stationerna på den automatiska cirkelträningsavdelningen så att det nu tar ca 45 minuter att köra igenom det.

Efter det här var belöningen först en ordentlig bastu och sedan hem till en stor kopp kaffe och några mackor.

I morgon tror jag att det mest blir löpning, morgonrundan och sedan en längre tur.

Inga kommentarer: