måndag 19 november 2012

Singing in the rain..... Snacka om regn alltsao. Faor vael vara glad att det inte aer snoe, dao hade det legat meterdjupt. Naer jag anlaende var det hyfsat vaeder och taenkte att blir det sao de haer dagarna blir det ok. I loerdags gick jag till ett "chokladmuseum", det var en promenad pao 8-9 km ditt. Alltsao bra traening. gjorde ett stort misstag. taenkte att sandalerna inte skulle vara sao bra att gao i, sao jag tog lopparskorna. Men jag tog inga strumpor. Innan jag kom dit hade jag ett ordentligt saor pao hoeger fots ovansida, och innan jag var tillbaka hade jag ett pao vaenstedr ocksao. Och i den haer vaermen och fukten har det svaort att laeka.
Sedan i gaor morse har det sedan naestan regnat konstant mer eller mindre. I gaor gjorde jag inger annat aen laeste, laeste, sov och laeste igen.Sao nog blir jag utvilad alltid.
Maten aen sao laenge har inte gjort naogot stort intryck. Och det aer dyrt. Frukt daeremot aer fint haer. Stora mangos som smaelter i munen, papaya, solmogen annanas, fantastiska avocados (inga som aer daoliga). Broedet aer inget vidare heller, gammalt. Jag har faktiskt sjaelv lagat mat ett par gaonger. Pao morgonen rostar jag broed i stekjaern. har pao flaesk i taerningar i aeggroera, ett par skivor med marmellad, och till detta ett par baljor med riktigt gott Costa Rica kaffe, avslutar med faersk frukt.
Tror nog att jag kommer att vara utvilad till start pao fredag.
Straenderna haer aer med den allra finaste sanden, finare aen salt. Just var jag tycker minst om. Vattnet i havet aer sakert naogonstans mellan 25-30 grader.Men det gaor ordentliga vaogor, det haer aer ju ett surfingstaelle. Men jag har i alla fall doppat mig 2 gaonger hittills.

Inga kommentarer: