söndag 11 november 2012

Nu är det nära. Bara några dagar tills jag åker. Det var länge sedan jag var så nervös som inför det här. Dels är det ju inte ett flyg dit, utan 3 flyg. Tänk om bagaget inte kommer fram. Hur kommer vädret att vara? När jag sett de senaste dagarna har det varit regn , regn och åter regn. I alla fall på den orten där jag hade tänkt att ligga på beachen. Men temperaturen är bortåt 29 grader. Så det blir väl till att ligga i en hängmatta och läsa och slappa. Och även om det regnar kan man ju gå och ta sig ett dopp.Kanske ta en kort löprunda på morgonen innan jag äter frukost. Det var ju lite så jag gjorde innan Jubileumsmaran där det gick så bra.

I dag blev det en runda på drygt 19 km. Det har plötsligt blivit varmt igen, men det regnade i dag. Småregnade hela tiden. Och mot slutet kände jag mig så urlakad. Jag tror verkligen jag kört slut på energin. Och det är 2 dagar till att träna innan det bär iväg. Hur ska det gå? På löpningen har jag bränt 4110 kcal på 3 dagar. Men jag tror inte jag ätit så mycket extra de här dagarna. Alltså lika mycket extra som jag normalt gör på 2 dagar.

Det är mycket funderingar över packningen. Det kommer ju att båda vara varmt och kallt. Kallt blir det på 3000 meters höjd. Och med den kuperingen som det är på loppet kommer det att behövas extra extra energi. Ska jag ta med olja att dricka eller inte? Hur mycket kommer vi att få av organisationen? Men det är angenäma funderingar. Det är kryddan i det hela.

Inga kommentarer: