onsdag 17 oktober 2012

Lite mera J A, yes. I dag var det ut igen, och jag vet inte vad som tog i mig. Onsdag och jag fick för mig att tävla med mig själv. Alltså försöka slå gårdagens hyfsade tid. Samma runda och samma gamla skor. Och nu var jag alltså insatt på att försöka få till det bättre än i går. Visst fick jag kämpa men så blev det också 10 sekunder bättre per km. Totalt nästan 13 km.

I morgon blir det gymet och backlöpbandslöpning, med efterföljande maskinträning. Jag har upptäckt att jag återhämtar mig otroligt fort efter backlöpningen där. Det finns ju handtag man kan hålla i och kolla pulsen. Efter 10-15 minuters maxbacke på rejälgång/småjogg fart har jag en puls på ca 110. När jag sedan kör ner bandet till plant och avslutar med 1-2 minuter plangång tar det inte många sekunder förrän pulsen är nere i ca 80. Kände också i dag när jag kom hem och ställde mig ute vid trappen och skulle göra lite stretching, att jag var bra utmattad direkt, men det tog inte lång stund innan jag kände mig helt ok.

Inga kommentarer: