fredag 19 oktober 2012

Feelgood runda. När jag i dag körde från jobbet vid lunchtid kände jag alls inte för att springa. Det hade börjat kännas tjockt i halsen. Men när jag fått lite mat i mig och legat på soffan en halvtimme hade livsandarna kommit tillbaka. Tänkte att jag lufsar iväg i lugnt tempo så får vi se vad det blir. Eftersom jag ska vara kalaskock i morgon hade jag som mål att springa ut till lokalen där vi ska vara och kolla in köket. Det var till belåtenhet. Jag fick svar på en del frågor jag hade.

När jag gav mig iväg var kompis helt bedrövad, men han kunde inte följa med så långt. Jag lovade att fanns det lite krafter kvar när jag kom tillbaka skulle det bli en kortis med honom. Först rundan blev på ca 18 km. När jag kom hem stod kompis ute och han släpptes lös. Oj vad han skulle demonstrera. Han tog några sådana tokrundor i trädgården, som för att visa att han minsann vist kunde springa. Sedan var han så ettrig när vi var ute. Han ville inte feelgood springa minsann. Och där jag ville vika av för att bara ta en kort runda, tvärnitade han för att visa att han villa på annat håll som skulle innebära längre. Men han fick ge sig. Det räckte för mig i dag med ca 22 km.

Inga kommentarer: