söndag 28 oktober 2012

Trots allt löpning. Efter en dryg vecka med förkylning och feberkänsla kunde jag inte hålla mig i dag utan var iväg på en runda. Det var kanske inte det mest optimala, men jag bara kände att jag måste ut. Det var inte långt ifrån att jag tog på mig andningsmasken. När jag hämtade in tidningen var det 5-7 grader minus. Men till dess jag skulle iväg hade det krupit upp till nollan åtminstone. Det kändes väldigt bra i början så jag tänkte att det kanske kunde bli riktigt långt i dag, men efter 1,5 timma var det borta. 21,5 km får väl ändå anses som hyfsat. Men jag märker att när det är kallare går det inte så bra. Nä, öken är nog mitt rätta element. Får väl se till att komma till någon sådan snart igen.

Den kommande veckan blir det heller inte så värst med löpning. Jag ska ut på jobbresa med ett späckat program. Troligen kommer jag först hem på fredag, kanske sent. Men efter det MÅSTE det bli hårdkörning. Då är det 1,5 vecka tills jag åker till äventyret. Jag tror nog att som jag gjort upplägget kommer det att fungera rätt bra.

Inga kommentarer: