lördag 15 september 2012

Underbart är långt. I dag fick jag verkligen till det, jag var ute och sprang i 3.42. I och med det här börjar en del av nervositeten inför Costa Rika skingra sig. Om exakt 2 månader har jag anlänt dit och befinner mig på en beach för den sista uppladdningen.

I veckan fick jag också nya skor som jag tänkt använda på loppet. Jag har gett upp att försöka få tag på terrängskor. De jag köpte kom åter från UK Gear. Jag tog en ny modell. Det är ett par väg och terrängskor. Lite kraftigare mönstring än de jag annars köpt därifrån. Och det blev inte den vanliga storleken heller. De här slutade göras i en 1/2 storlek mindre än vad jag annars köpt. Men de verkar fungera. Jag var naturligtvis ute men runda direkt jag fått dem. De kändes bra. Och de var något lättare än de jag har. En annan grej är att annars när jag köpt skor därifrån så har jag alltid fått sår på ovansidan av vänster fots mittår. Jag har brukat få sätta en tejp på insidan för att täcka sömmen vid plösen. Men den här gången kom jag tillbaka utan blodiga strumpor.

Kommande vecka ska jag på möte i Wien och det blir inte så mycket löpning. Ska bli intressant att se hur det känns nästas helg när jag låtit kroppen återhämta sig lite.

Inga kommentarer: