torsdag 28 juni 2012

Taggad till max. Det är vad jag är just nu.

I går fick jag åka på ett jobb till Nyköping. Det kändes inte toppen för baksidan av vänster lår. Men det är något bättre än innan operationen i alla fall. Men när jag var på väg kände jag mig så där uppåt, som om jag skulle kunna hoppa av bilen och springa sidan om. Härom dagen hittade jag också min “sleep learning” CD. Så jag hade den med och lyssnade på. I dag är jag verkligen taggad och spänd hur det ska gå på tävlingen.

Jag har här på morgonen blandat en mat specialare. Jag är mycket för sådant. Flytande föda är lättare att få ner än fast. Och på vägen är det svårt att skaka ihop pulver med vatten. Det blir lätt klumpigt så jag har 5 0,5 liters flaskor med min specialare.

Desertrunner Fotrally special energi.

0,4 dl mjölk, 1 skopa torrmjölk, 2 skopor Meal pro, 2 skopor Vitargo, 3 skopor Protargo och 1 näve havregryn.

Om inte detta är energi så säg. Sedan har jag med diverse bars, några bananer, lite godis och starka mint saker som kan vara gott att “rensa“ munnen med och lite uppiggande.

I går kväll gjorde jag också vapenvård som jag kallar det. Fötterna fick sin sista ordentliga filning. Sedan tog jag först på en special kräm som ska vara bra för idrottare, sedan på med en riktigt fett kräm och sist packade jag in fötterna i plastfolie och på med strumpor. När jag sedan gick var det som att gå på hal is. Men nu är fötterna ordentligt impregnerade och hoppas kunna hålla många mil. Jag fick ju inga problem med dem förra året. Kanske jag tar på sportkrämen innan start, jag har inte slutgiltigt bestämt det ännu.

Nu återstår bara den slutgiltiga packningen. I år har jag själv med allt i midjeväska och ryggsäck.

Må bäste man eller kvinna vinna. The winner takes it all.

Inga kommentarer: