söndag 24 juni 2012

Just i dag…I dag var jag ute på den längsta rundan hittills. Jag hade föresatt mig att komma över 5 timmar, och det gjorde jag. Inte med råge som jag hoppats men 5 timmar och 8 minuter.

I går när jag tog en kort kvällspromenad med kompis hade jag tagit på mig ett par äldre terrängskor, och jag tyckte de kändes så sköna att gå i. Jag beslöt mig för att ta dagens runda i dem, men att gå i dem så länge var inte så skönt som att gå i joggingskorna. Så helt definitivt dem får det bli på fotrallyt.

Det var också i dag en härlig känsla att trava på. Och som mantra kom plötsligt Kents låt:

Just idag är jag stark det här är färskvara. Om jag är stark på torsdag – fredag det återstår att se.

Just idag mår jag bra också detta är färskvara. Att göra vad jag gör 5 veckor efter en så stor operation och att jag äntligen ska ut på lite äventyr igen gör att jag mår bra.

Jag förs framåt av kraftiga vindar säg när det inte blåser på Upplandsslätten. Också de inre vindarna för mig framåt. De kan vara nog så stormiga.

Just idag är jag stark men kanske ett par dagar på gymet kan göra mig (ryggen) ännu lite starkare till på torsdag

Just idag mår jag bra

Jag har tron på mig själv på min sida att tro på sig själv betyder allt när det gäller ultralöpning. Om nu ingen annan gör det. Åtminstone tro på sig själv tills det börjar göra ont

 

Jag har väntat så länge på just den här dan ja, det senaste året har varit ett i stort sett förlorat år

Och det är skönt att den äntligen kommer

Väntat så länge på just denna dag

Den ger lust när den kommer

 

Jag ser måsarnas flykt kanske inte så mycket måsar i Uppsala, men för mitt inre ser jag måsarnas flykt i Simrishamn, att springa längs med havet där

Jag ser solglittrets dans när jag springer/går längs Fyrisån en solig dag som i dag

Jag ser fram emot härliga tider om nu löpningen kommer igång och jag snart ska sluta jobba och bli löpare på heltid

Jag ser kvinnornas ben visst är det skönt att se några härliga kvinnoben eller en fin “häck” när man springer/går, det distraherar tankarna från smärtan mot slutet av en lång runda.

Jag ser ögonens glans

Jag har tron på mig själv på min sida

 

Jag har väntat så länge på just den här dan

Och det är skönt att den äntligen kommer

Väntat så länge på just denna dag

Den ger lust när den kommer

 

Jag hör skrattande barn man springer förbi en lekplats eller ett dagis

Jag hör slussarnas brus inte för det finns några slussar i Uppsala, men Islandsfallet brusar ju när man passerar där.

Jag hör till de få som kan leva

Jag hör inre musik det är från pluggarna jag satt i öronen

Jag hör vindarnas sus fast mest är det nog bilarnas sus och brus

Jag har tron på mig själv på min sida

 

Jag har väntat så länge på just den här dan

Och det är skönt att den äntligen kommer

Väntat så länge på just denna dag

Den ger lust när den kommer

 

Just idag är jag stark

Just idag mår jag bra

Jag förs framåt av kraftiga vindar

Just idag är jag stark

Just idag mår jag bra

Jag har tron på mig själv på min sida

Jag har väntat så länge på just den här dan

Och det är skönt att den äntligen kommer

Väntat så länge på just denna dag

Den ger lust när den kommer

Yes!

Inga kommentarer: