lördag 23 juni 2012

Ska vi slå vad? Det är det nya med årets upplaga av Fotrallyt. Som en av sponsorerna är Ladbrokes, vadslagnings firman. Det innebär att det går att tippa på vinnare.

http://sports.ladbrokes.com/sv-se/Svenska-Specialare-c110000074

Nu är det inte så att det går att tippa på alla deltagare individuellt. De har gjort seeding på 19 av deltagarna, de 19 som tros ha bäst chans att vinna. Tyvärr är jag inte en av dem. Men det finns en annan kategori och det är att tippa på att någon av de icke seedade kommer att vinna. Det är här jag kommer in. När det här kom ut på nätet var oddset för övriga 21 gånger pengarna, men nu är det nere i bara 8 gånger pengarna. Det kan vara här jag kommer in. Jag är väl lite av en joker. Hur kommer det att gå med min “nya” rygg? Som jag själv känner det kommer det att gå bra, men hur långt det går är svårt att sia.

I dag var jag ute på en rejäl tur igen. 3 timmar och 38 minuter. Men till helgen kanske det behövs 10 gånger det här, eller mer, för att vinna. Så länge kan man ju inte träna innan utan det gäller att ha tjockt pannben och kunna hålla sig uppe. Men så mycket som jag tränat på att gå i år gick jag inte förra året. Totalt har det säker blivit nästan 40 timmar. Och i fredags när jag var igång bortåt 3 timmar kom mjag också fram till ett viktigt beslut. Och det var att de skor jag använde förra året ska jag inte ha i mår. Det gör mer ont i fötterna med dem. “Skönast” känns nog mina löparskor så dem får det bli. Kanske med att jag köper ett par nya mjuka inlägg till dem.

Det är också så skönt på de här promenaderna, jag får sådana euforiska känslor. Nästan som runners high, men springer gör jag ju inte. Men något ditåt. Också en känsla av att jag kanske kommer att komma bra mycket längre än förra året. Men jag vet ju också från löpning att det kan kännas hur bra som helst innan och sedan händer det något som kullkastar allt.

I morgon blir det genrep så att säga. En förhoppningsvis riktigt lång runda med tänkt utrustning med ryggsäck och midjeväska.

Inga kommentarer: