tisdag 19 juni 2012

Nu börjas det igen. Ja, dels börjas det med råge på jobbet. Ut i hetluften direkt. I dag var jag en liten tur till Lidköping fram och tillbaka. Och på den märktes ingen bättring vad gäller smärtan i baksidan av vänster lår. Den är i princip lika grym som innan operationen.

Här om dagen var jag också och införskaffade ett nytt träningsredskap. En ställning som man hänger upp cykelns bakhjul i, och så är det någon form av motstånd. Så kan man sitta still på samma fläck och cykla. Tänkte det kunde vara bra att variera med och så kan jag sluta precis när jag vill. Behöver alltså inte cykla hem. Jag provade den i dag när jag kom hem innan jag skulle ut och “springa”. Jag tror det var bra med lite uppvärmning så. Det blev en runda på drygt 7 km och för första gången här efter operationen “sprang” jag mer än jag gick. Och med alla rödljus och trafikstopp hade jag en km tid på dryga minuten bättre än senaste rundan. Men det var det ju inte så svårt att få till. Det här är alltså det andra där det börjas, alltså jämföra km tider på de olika rundorna. Kanske ett friskhetstecken (?).

Nu är jag också där att jag inte vet vad jag ska träna, gåing eller jogg. Fotrallyt ligger ju närmare i tiden så det blir väl det jag får huvud satsa på. Det är nämligen så också att jag riskerar att behöva åka på jobb till helgen. Där hade jag annars tänkt ta ett par rejäla rundor att gå. Att gå långt är ju på sitt sätt bra för löpningen också, träna att hålla igång en längre tid.

Måste testa att ha ryggsäck med lite grejor i. Hade inte tänkt ha någon droppbag i år. Förra året hade jag rent för mycket mat med, samt inte optimala saker. Jag hade även en stor midjeväska med en massa grunkor i. Måste ta en planering av vad jag ska ha med. I närings väg blir det nog en hel del flytande föda. Har tänkt ut en blandning som jag tror på. Förra året hade jag några mackor, och det visade sig vara svårt att tugga och svälja (även med massa vatten). Men tar väl ett par mackor i alla fall att ha i början.

Inga kommentarer: