lördag 21 april 2012

Ryggkirurgiska kliniken. Om Ni vill ha ett bra mottagande och ett professionellt utlåtande om Ni har problem med ryggen ska Ni inte vända Er till kliniken i Strängnäs. Jag var hos dem innan jul och blev bedömd att mina ryggproblem inte kom från ryggen. Då hade jag innan gått och fått sjukgymnastbehandling utan resultat, och att sjukgymnasten hade sagt att mina problem kom från ryggen. När jag nämnde det för läkaren här blev han förnärmad och sa att det hade hon inte rätt att uttala sig om. Som Ni vet vände jag mig sedan till en rehab klinik i Kroatien. Det kunde ju vara så att läkaren i Strängnäs hade rätt. Men det hade han inte enligt rehab teamet.

När jag kom hem därifrån försökte jag först med ett par sorters piller, utan resultat.

Sedan blev det försöket med epidural steroid injektionerna. Inte heller det gav något resultat. Läkaren som gjorde det har sagt att nu återstår endast operation.

I mellantiden hade jag kontakt med neurokirurgläkare på Akis. När de eftergranskat min magnetröntgen visade det sig att det första utlåtandet var fel. Min ryggmärg var mycket mer hoptryckt än vad det sagts i det första utlåtandet. Med andra ord var jag en klar kandidat för kirurgi.

Jag kontaktade då Strängnäs igen och krävde pengarna tillbaka eftersom jag anser att deras utlåtande inte var värt papperet det var skrivit på. Svaret därifrån var att de visst hade gjort rätt utlåtande. Alla andra som undersökt mig har fel. De hänvisar mig att ta kontakt med sjukgymnast, naprapat eller smärtklinik.

Kliniken i Strängnäs dömer alltså ut vad som ett antal andra läkare, sjukgymnaster mm har kommit fram till. Och eftersom inget av de konservativa behandlingarna som jag genomgått gett någon bestående hjälp litar jag mer på alla andra utom på de så kallade ryggläkarna i Strängnäs.

Inga kommentarer: