lördag 21 april 2012

Operation nästa. I torsdags var det drygt 4 veckor sedan jag fick spruta nr 2 i ryggen. Och inte har det blivit något bättre. Smärtan var mindre, nästan borta, över påskhelgen. Jag satt ju inte så mycket och rörde mig mer varierat då. Men när det var vardag igen var den tillbaka med fullt pådrag. Så i torsdags hade jag en telefontid med sprutdoktorn, och när han hörde att det inte gett något resultat sade han också att nu återstod nog inget annat än operation. Så nästa telefonsamtal var till Akis och meddelade att jag var färdig för operation. Få se nu när det kan bli av. Om jag kommer till snart kan jag kanske fortfarande hoppas på deltagande i jubileumsmaran (det sista som lämnar människan är hoppet). Och om det dröjer till efter sommaren kanske jag kan uppbringa krafter nog att delta. Jag kanske precis skulle kunna klara maxtiden med en helsikes massa uppoffringar.

Efter Kroatien har löpningen gått sämre och sämre. Jag har väl själv kommit fram till att det antagligen var B-vitaminsprutorna som gjorde susen där nere och tiden efter. Men att det succesivt klingat av. B-vitamin befrämjar ju nervsignaler och det är väl den nyttan den gjort tills det runnit ur kroppen. Jag har visserligen tagit b-vitaminpiller, men det är långt ifrån samma sak som att få det som injektion. Som piller tar kroppen bara upp en del men injektion blir det upptagit alltsammans.

Jag kommer att fortsätta lufsa runt så mycket jag kan tills det blir operation. Det kanske inte blir mer än 10-12 km rundor, men bättre det än inget alls. Jag vill ju inte börja från 0 när jag väl sedan förhoppningsvis kan börja jogga något så när igen.

De senaste 10 km rundorna har i princip tagit mig bortåt 1,40 h. Det är nästan skrattretande. Det är nästan som de sista 10 km efter att ha avverkat 90 km.

När jag sätter igång och ska “springa” går det hyfsat till en början. Det är någon som föreslagit att jag skulle bli sprinter i stället för ultra. Jag kanske skulle satsa på 60 eller 100 meter?

Min rygg där den inte är förträngd.

rygg normal

Min spinal stenos. (Något förträngd…?)

rygg stenos 2

Inga kommentarer: