söndag 29 april 2012

Jääätte långt. I dag avverkade jag säkert en  riktigt lång runda. Jag var i alla fall ute i ca 2h 45 minuter. Och det måste ju betyda att det blev långt….eller? GPS:en lade av efter ett tag, så jag kan säga att jag avverkade hur långt som helst. Fast rent realistisk tror jag att det blev ca 18 kim. Vädret var super fint. Jag lubbade i både korta byxor och kortärmad tröja. Första gången för säsongen.

Och sedan hade jag på mig något som kanske ser löjligt ut, men som känns så skönt. Jag har köpt något som heter “Fixback”. Det är något som jag såg info om för väldigt länge sedan, men tyckte då att det såg “överarbetat” ut. Och när jag nu behövde det var det inte så lätt att få tag i. Men jag hade sparat ett urklipp om grejen så det gick till slut.

Det är som 2 bälten som går i kors i ryggen och på framsidan är det sedan 2 lyftcylindrar som med vars 3,5 kg pressar uppåt. Det gör att det inte går att falla framåt när jag går eller springer. Jag håller alltså en rak profil. Som en eldgaffel i ryggen. Det känns som om någon gick och höll mig under armarna hele tiden. På senaste tiden har det annars blivit mer och mer att när jag går orkar jag inte hålla mig upprätt. Den här grejen var inte så dum säger jag efter 2 dagar med den.

Inga kommentarer: