lördag 31 mars 2012

Whisky av olika anledningar. I går var det fredag och alltså dags för en fredags långrunda. Men jag kände mig definitivt inte upplagd för det, men samtidigt hade jag så stort behov av att göra en.
Det fick gå som det ville bara jag fick röra på mig ordentligt.

Jag har länge varit på jakt efter nya whisky glas. Så i veckan fick jag mail om att jag hade poäng på ett flygbolag som löpte ut här i månadsskiftet. Här fanns också möjligheten att köpa saker för poäng. Och det visade sig att det fanns sådana där härliga glas med rund botten som jag sett. Sagt och gjort, jag beställde dem. Otroligt snabb leverans, för de anlände i går eftermiddag innan jag gav mig av. Och då tänkte jag att när jag varit ute skulle det kanske smaka bra med en liten pinne. Om det gick dåligt kunde jag ta den för att trösta mig, och om det gick bra för att fira att det gått bra. Men det gick inte riktigt varken bra eller dåligt, så det blev en whisky bara därför. Ja, det gäller att ha lite galghumor.

Och rundan, ja dem blev faktisk på 17 km. Men så långsamt. 8,46 per km. Åtminstone 2 minuter långsammare än vad det borde tagit. Jag kunde faktiskt inte göra det bättre. Och när jag kom hem var jag inte det minsta fysiskt trött. Jag flåsade inte eller så.

I morse när jag kom upp var det full snöstorm. Så efter en kort promis med kompis körde jag in till gymet och gjorde lite där. Speciellt skönt var det med en bastu efteråt.

I måndags fick jag spruta nr 2 i ryggen. Och även denna gång mådde jag väldigt dåligt strax efter. Och sedan resten av veckan har det varit mycket sämre än innan jag fick sprutan. Det är som om det inte var samma ämne som sprutades in som den först. Har haft mycket mer ont. Mer som en brännande smärta. Jag har heller inte haft gaist att springa förrän i går. Att gå i trappor har varit som att bestiga berg. Nu har jag en telefontid med läkaren om 4 veckor. Blir det inte bra på de här veckorna tror jag att jag ska gå på operation. Som det är är det jätte jobbigt

Inga kommentarer: