onsdag 21 mars 2012

Årspremiär för kortbyxor. I dag sken solen så fint, och jag märkte att temperaturen var på stigande. När jag körde hem från jobbet var det en 14 grader. Snabbt hem och bytte om, och ingen tanke på att det skulle vara med långbyxor. Vad härligt. Men för säkerhets skull hade jag t-shirt och en jacka på ovankroppen. Det blev en tur på nästan 17 km. Distansen var väl ok, men inte tiden.

I går fick jag ett brev från Akis. Sjukgymnast besöket som läkaren hade snackat om är inställt. Och det förstår jag efter de fingranskningar av min rygg som de gjorde. En normal ryggkanal har en tvärsnittsarea på ca 1 cm2. Om den är förträngd ner till 0,8 är det tal om lätt spinal stenos, och här går gränsen tydligen för när det kan börja bli problem så, att säga. De som gjorde min magnetröntgen hade skrivit att jag på ett ställe just hade 0,8 cm2. Därför är det en del som gjort uttalanden som har menat att det är tveksamt om mina problem kommer bland annat därifrån. Fingranskningen gav vid handen att jag i stället hade en area på 0,5-0,6 cm2. Alltså var det ingen tvekan att jag kunde ha problem av det här. När jag fått nästa epiduralspruta, och om den inte ger effekt ska jag kontakta dem.

Inga kommentarer: