onsdag 14 mars 2012

Ljusare tider? Ja, rent årstidsmässigt går vi ju mot ljusare tider. Men eventuellt är det också på G med ryggen och löpningen, igen. Men det har det ju varit tidigare här också så jag vågar inte ta ut något på förskott. Söndagens löpning var ju under all kritik. Och värken var ju kvar.

Så i går var jag ute på en runda. Kompis var inte hemma så det blev jag själv. Tänkte att det ju var synd, då hade jag inte hans kisse pauser att skylla på. Jag gick ut lugnt och tänkte att det var bättre än att hålla på och spinga-gå, så jag lyckades faktiskt hålla igång rätt länge utan gåing. När jag kom till första tidschecken blev jag förvånad. Jag hade 6 minuter snabbare tid än i söndags. Men å andra sidan kunde ingen löpning vara sämre än i söndags. Mot slutet av rundan fick jag lite ont i sittknölarna i skinkorna.

I dag bar det iväg på samma runda, men i dag var kompis med. Och när jag kom till tidschecken blev jag ånyo förvånad. Jag hade till och med snabbare tid än i går. Och det ändå med kompis. Jag var 1 minut snabbare. Mot slutet av rundan hade jag något ont, men inte som i går. Marathonjävulen kom fram och hejade på mig, ska det kunna bli en mara i vår?

Det märktes att kompis gillade dagens fart bättre. Jag behövde inte korrigera honom hela tiden för att ha drog, utan har låg rätt fint vid min sida med löst koppel.

Och det var faktiskt så i morse på väg till jobbet att när jag hade ett par km kvar kom jag på att jag ju inte hade ont. När jag körde hem började det göra ont när jag hade en drygt 5 km kvar.

Inga kommentarer: