fredag 9 mars 2012

Huvudet ville mer. Så fick jag då den stora sprutan. Lite obehagligt var det när nålen stacks in i ryggen. Men när den väl var inne var det ok. Det tog väl ca 15 minuter innan allt var inne.

Läkaren sa sedan att jag kunde förvänta mig mer smärta de första dagarna. Vad han inte sa var att jag kunde må dåligt strax efter sprutan. Ca 1 timme efter, när jag nästan precis hade kommit hem, bara kom det över mig. Benen kändes jätte konstiga, huvudet domnade boret och jag började frysa. Det satt väl i knappt 2 timmar, resten av kvällen bara frös jag.

Dagen efter när jag körde till jobbet var det nästan ingen smärta, så det stämde ju inte med vad han sagt. När jag körde hem på kvällen började det göra ont när jag hade 5 km kvar. Annars kände jag mig väldigt uppåt.

I dag var jag otroligt trött, nästan så jag somnade på jobbet. Jag gick som vanligt hem till lunch. Kände mig jätte taggad att ut och springa. På jobbet hade jag lyssnat på “sleep learning” i 2 dagar. Men jag märkte snart att kraften saknades. Men fram till ca 9 km hade jag ändå tanken på att springa långt. Det fick ta den tid det tog. Men succesivt förstod jag att det inte var att tänka på. Det gick trögare och trögare och det gjorde mer och mer ont i vänster lårs baksida. Men det blev i alla fall 17,7 km.  Nu får jag se hur de närmaste dagarna utvecklar sig. Jag är inbokad för en andra spruta om ca 2 veckor.

Inga kommentarer: