fredag 3 februari 2012

Over and out från Selce. Då ska jag alltså vara färdig behandlad. I alla fall enligt mig. De hade velat att jag stannat 3 veckor, men nu räcker det. Jag är smärtfri igen sedan i går lunch ungefär. I dag vågade jag inte ta i för hårt på maskinen i gymet. Sedan har jag fått mina behandlingar, det var visst någon som de struntade i i dag. Jag har fått mina sista sprutor här nere. Om ett par dagar ska jag få rekommendationer vad jag ska göra i framtiden. När och hur jag ska ha sprutor eventuellt. Så gäller det bara om jag kan hitta någon läkare i Sverige som vill hjälpa mig.
Jag har också kommit på att men nästan kan ha ett helt hemmagym med ett så kallat Rehband. Men kan ju nästan göra alla övningar jag gjorde i gymet här där hemma. Så jag köpte en hel rulle sådant. På så sätt behöver jag inte tillbringa all träning på gymet. Jag har också förstått att jag måste ägna mer träning åt överkroppen. Har ju hört det tidigare men tyckt att det går nog träning åt med löpträningen. Men av de här 2 veckorna med lite överkroppsträning tycket jag att jag känner mig mer upprätt. Men det är väl så också att ju äldre man blir ju mindre genvägar finns det. Det krävs mer underhållsträning för vissa bitar. Först måste jag då bygga upp och sedan försöka underhålla.
När jag var på slutbesiktning av läkaren tyckte hon jag gått ner i vikt, men det stämmer inte enligt vågen. Det är väl så att jag byggt lite mer muskler och de väger mer än fettet.Stretchingen måste jag också ta ordentligt tag i. Märker att det gör skillnad. Får försöka ta alla tillfällen till det.

Inga kommentarer: