torsdag 26 januari 2012

No pain, no gain. Livet går vidare med smärta, fast i viss grad minskande. Är det så att det också fanns en muskelbristning i låret, så har det ju bidragit till smärta. Och om då alla dessa behandlingar gjort att det har börjat läka så minskar ju smärtan. Och de har varit i gång i dag också och stretchat mig, vilket innebär pressa nästan tills det gör ont.
Morgonen i dag började jag med en löptur till byn på norra sidan, Crikvenica. Det var något längre dit så turen blev 4,1 km. Otroligt vad jag kan springa alltså. Här upptäckte jag att det fanns lite större affärer. Dagens behandlingar var färdiga lite tidigare i dag, så jag tog en promenad dit och handlade lite käk. I går kväll var jag något så vansinnigt söttsugen men jag lyckades styra mig. Men i dag tyckte jag att jag motionerat lite mer och kunde kanske ”belöna” mig med något i söttväg. Så jag har köpt lite till i kväll.
Morgonmaten här har varierat. De 2 första dagarna var det stora härliga mjuka brödskivor, till vilket det fanns ost och en mortadel liknande korv. Första dagen fanns det även en packet av något mjukost liknande. Andra dagen var det ett packet marmeladaktigt något och en yoghurt. I går fanns det 3 kokta korvar med senap och 2 tjocka brödskivor plus marmelad grejen. I morse var det yoghurt och en jättestor chokladcroissant. Varje dag får jag en ½ liter starkt gott kaffe, det är typ turkiskt med grums. Jag har ju inte mjölk i kaffet, men det kommer mjölk varje dag och den börjar jag frukosten med att dricka.
Jag sitter också här och försöker planera en längre tur till helgen. Det fanns en broschyr på rummet med olika vandringsleder här omkring. Så jag ska se om jag inte kan få till något med blandning av gång och löpning på bortåt 20 km. Jag har ju inte mycket annat att göra.

Inga kommentarer: