onsdag 25 januari 2012

Day by day. Nu har det nästan gått slentrian i det hela. :-)
Började dagen med 3,7 km. Stavgång i dag i stället för löpning. Nåpgon onväxling får jag ordna. Tänkte att det var lite skonsammare. Klockan 9 börjar sedan det hela. Terapier på terapier. Den ena elektriska efter den andra. Fast kanske det gör nytta. Tycker mig inte haft lika ont i dag, vid de få tillfällen jag nu fått tillfälle att sitta. Men det var ju troligen en muskelbristning som också hittades första dagen. Det kan ju vara den som gjort smärtan värre på senaste tiden, och som läkts av all ström.
1 timmer brukar det ungefär bli i gymet. Uppvärmning på cykel och sedan benpress, ligga på magen och dra benen upp mot rumpan, sitta och lyfta benen rakt ut. Ja, jag vet inte vad de alla heter.
Sedan är det lite hantelövningar. Armar rakt fram sträck en och en, armar böj, armar bakåt lyft. Det här med 3 kg vikt. Sedan kommer armar rakt ut sträck, och där får jag gå över till lite lättare vikt.
Innan middag fick jag också en omgång med anakondamaskinen. Känns rätt skönt faktiskt.
Middagen var en stor portion gryta med korv, bönor, grönsaker och till det gott bröd. Och så en stor skål med kålsallad. Sedan är det ju lite penibelt på eftermiddagen att ligga på magen på de olika behandlingsborden. Mot slutet av eftermiddagen när jag skulle ha laserbehandling, och det är väldigt nära ett visst ”gasutsläpp”, var jag lite rädd att det skulle ta fyr.
På middagen satt jag ute på balkongen och solade i bara T-shirt. Det var minst 15 grader varmt.
Som sista grej blev det helkroppsmassage. Som tur var hade jag köpt mat i går så jag klarade mig i dag också. För efter det här gick jag raka vägen och lade mig på sängen med en kudde under knäna och en under huvudet. Härligt.
Liter senare blev det en ostmacka och en korvmacka med lite rödvin till.
Det blev inte den där avgörande undersökningen i dag, som de sagt i går att det skulle bli. Den som skulle göra den hade visst fått förhinder. Nu är det fredag som gäller. Är det då ryggen verkar det som lite ont on tid att ordna operation medan jag är här nere.

Inga kommentarer: