lördag 28 januari 2012

Dopad. Ja, nu har jag sjunkit så lågt att jag är dopad på riktigt. Men det bara under förutsättning att jag tävlar. Och det är ju nästan skrattretande att jag skulle göra det under rådande omständigheter.
Jag har varit och kollar på RF:s dopingsida. Jag har fått injektioner med Dexamethason och Neurobion. Det första är en steroid, dock ej anabol dito, och det andra är en B-vitamin spruta. Om den första står det att den är dopingklassad i tävlingssammanhang med ej i behandlande syfte. B-vitaminet finns ej med, men det står att allt som ges intravenöst är i princip att klassa som doping.
Nu får vi se om det ger något resultat.
Mitt humör i dag har pendlat mellan att ”jaha, är livet slut nu” till att nu jävlar ska jag komma igen.
Vi får se vilken sida som vinner.
Det blir ju psykologiskt jobbigt att spinga och göra dåligt resultat, och så tror folk att jag inte orkar mer eller tränar dåligt. När det egentligen beror på ett medicinskt problem, en kroppslig deformitet.
Men jag kanske kan kompensera till viss del för det. Om jag tränar upp mig och blir snabbare, så går det ju snabbare när jag springer och sedan kan jag gå när det blir nödvändigt. Totalresultatet blir kanske en tid i närheten av vad det var innan jag nu blev riktigt dålig.
Eller också får jag sikta på riktigt äventyrliga/långa lopp där huvudsaken är att genomföra.
Den som lever får se.

Inga kommentarer: