onsdag 25 maj 2011

Bättre än så här blir det inte. Det blev en runda i söndags också, 12,5 km. Jag blev helt frälst på den där ön Aerö. Det fanns en ö-stig som gick längs ön. Jag utgick från Aeresköping och tog mig i riktning österut några km. Sedan gjorde jag en kringgående rörelse och kom på stigen på andra sidan byn. Under den här kringgåendet passerade jag ännu en pytte liten by. Flera 3-längade gårdar med kullersten, och något hus med stråtak. Jag bara väntade mig att se en ardennerhäst stående på en sådan gård. Men det är ju inte bönder som bor på så många av gårdarna nu, mer sommargäster och stadsbor.

På måndagen när jag kom till kunden hade de inte gjort ett f-b dugg sedan jag var där sist. Jag gick hela måndagen och rullade tummar, för att på kvällen få beskedet att jag kunde åka hem. Hade de kläckt ur sig detta tidigare kunde jag varit hemma redan på fredagen.

Men jag kom hem i går i alla fall. Och i kväll var jag ute på en pytte runda. Bara 4,5 km för att mjuka upp lite. Sedan har jag meddelat på jobbet att om inte jorden går under tar jag ledigt på fredag. Så får jag väl vila mig i form det allra sista jag gör. Allt under 5,5 timme på lördag är ett under. Jag har tagit fram mina sprintskor igen. Eller också eftersom jag inte har några som helst förväntningar kanske det går bra. Få se.

Inga kommentarer: