onsdag 23 mars 2011

Vårvindar friska. I dag blåste det rätt kraftigt. Det har inte blivit så mycket spring på sista tiden. Och definitivt inte förra vecka. Jag fick åka iväg på ett akutjobb. En 40 år gammal maskin som måste igång till varje pris. Det kostade kunden 10.000:- i timmen att stå still. Men jag hade inte ont av dem, för jag har sedan 2007 sagt åt dem att skaffa nytt och sköta underhållet. Det blev ca 84 timmars jobb förra vecka. Och då är det inte mycket tid över till spring. I dag och i morgon jobbar jag hemifrån. Det är lite lugnare och så blir det inte full tid. Och så här efter kommer tröttheten också. Jag var ute på en runda, men en för mig väldigt kort en. Bara 7 km.

Den här distansen och tiden var ju väldigt lite, speciellt med tanke på vad jag anmält mig till. I slutet av juni ska jag ut och gå. Jag ska delta i något som heter “Fotrally”, http://fotrally.se/.

Det går ut på att man ska gå i farten 5 km/timme. Varken mer eller mindre. Och formatet är “last man standing”. Det blir inget stopp, man har 24 minuter per dygn till toalettbesök. Det låter vansinnigt, men just därför ska det bli spännande. Jag har ju deltagit i diverse mer eller mindre långa tävlingar. Tävlingar där jag mer eller mindre gått. Tävlingar där jag fått mina fötter mer eller mindre förstörda av blåsor och skavsår. Och min smärttröskel är tämligen hög efter allt det här. Så jag hoppas kunna vara med en bra bit på tävlingen. Jag har ju viss erfarenhet av hur man ska behandla fötterna. Fast om det kommer att fungera här återstår att se.

Förra året gick de 29 timmar och 58 minuter. Det längsta jag gjort hittills är 27 timmar och 18 minuter. 3 timmar till ska väl gå att klämma fram.

Inga kommentarer: