torsdag 24 mars 2011

Nya skor. Fy vad trist det är när man har en down period. Jag som skulle behövt en uppåt period i stället. En dryg vecka till jag ska på träningsläger i Portugal och så är det bara pest och pina. Det är som om jag får börja från noll nästan. Jag gav mig ut på en runda i dag igen. Och för att försöka pigga upp det hela tog jag fram ett par nya skor jag köpte för ett tag sedan. Visst kändes det jätte bra med dem, men samtidigt förstod jag att något långt var inte att tänka på. Men jag tog en längre runda än i går. Jag ökade på med en dryg 1/2 km, så nu blev det 7,5. Det här är ju löjligt lite för att vara mig. Få se när jag kan komma hem från jobbet i morgon och om jag då kan ta en mera normal runda. Kanske det dubbla rent av. Jag vill ju inte komma ner till Portugal och hålla på och skubba 10 km rundor. Där hade jag tänkt en 2-3 riktigt långa pass, och ett par dagar med intervall på förmiddagen och kanske 15-20 km på eftermiddagen. Det längsta jag tidigare sprungit på en träningsvecka har ju varit ca 180 km och det hade jag tänkt slå med råge. Men vi får se vad det blir.

Inga kommentarer: