söndag 13 februari 2011

Vilken helg. Det var ju meningen att jag skulle ta det lite lugnt här 1 vecka innan avfärd till äventyret. Men klubben hade träningshelg. Så jag tyckte det lätt inte allt för hårt så jag anmälde mig.

Till fredagens engelska mil i Engelska parken hann  jag inte hem till. Men på lördag förmiddagen skulle vi börja med en lätt joggingtur på ca 9 km var det sagt. Men en för de andra lätt joggingtur betydde tämligen bra tempo för mig. Speciellt också efter all träning senaste tiden. Men mot slutet tog jag och kortade av lite.

Sedan skulle vi ha lite wetväst träning. Men vad då, bassängen var inte avpassad för fullvuxna. Inte heller för många av de andra som var med. Vi körde på ca halva banan mot det “djupare”. Fast jag fick lite ont i fötterna av att hela tiden slå dem i botten.

Nästa program punkt var desto angenämare – lunch på sten.

Efter det skulle vi gå stavgång. Och då trodde jag att vi skulle göra det, men oj vad fel jag hade. Vi joggade till världens backe och sedan skulle vi ta den 8 gånger. Jag hoppade över några och de andra slutade på 5 gånger tror jag. Sedan var det skönt att komma hem och ta igen sig lite.

Söndagens långrunda hade jag redan sagt att jag skulle göra en egen runda av. Det blev bara 7,5 km, men ändå 2,5 mer än vad jag från början tänkt. Efter det här var det jätte skönt med ett långt bastubadande. Bra också för värmeacklimatisering inför öknen.

Sedan var det att komma hem och så smått börja plocka med utrustningen inför loppet. Jag tror jag har något så när styr på mina grejor. Jag trodde jag var av med min ormbettspump, men till slut hittade jag den. När det gäller “maten” plockar jag till lite efter hand. Nötter, fikon, bars, tortellini, rammen nudlar, expeditions kex, torkad ost och pulver av alla de sorter. Det gäller att ha ett variationsrikt utbud med för jag vet inte vad som smakar där och vad som inte smakar där ute. Men det är ju också så att ju mer jag har med ju tyngre blir packningen. Gallringen kommer i slutet av veckan.

Inga kommentarer: