måndag 14 februari 2011

Ack vad har jag gett mig in på? I kväll kom det ytterligare information om Libyen loppet. Jag har gått och försökt hitta uppgift om vilken dag vi skulle starta, men inte blivit riktigt klok på det. Så kommer då info om att starten ska gå vid midnatt natten mellan måndag och tisdag nästa vecka. Då gäller det att försöka få ett vil på eftermiddagen på måndag. Annars har man varit uppe hela måndagen och så ska man börja springa mitt i natten. Och jag som brukar gå och lägga mig mellan nio och tio. Det här kommer antagligen att bli tufft värre. Och om jag tolkat terrängen rätt är det mycket bergigt där i början. Man har väl tagit sig en 4 mil innan det börjar bli ljust. Nu kommer jag inte kunna sova på nätterna bara av att ligga och oroa mig inför det här.

Mina nya skor från UK Gear kom också i dag. Vilka skor alltså. Jätte sköna. Jag beställde riktiga ökenskor. De är 50 gram lättare per sko än de jag först tänkt använda. De är sandtäta. Ordentligt med plats för framfoten och tårna. Visserligen vansinne att skaffa nya skor 1 vecka innan ett lopp. Men det är ju inte första gången jag gör det. Sedan köpte jag till riktiga gaiters till de här skorna. Jag kan inte föreställa mig att det kommer att kunna komma ner något sand i dem. De här skorna är jag verkligen glad över, positivt överraskad. De vanliga spring skorna av det här märket är inte så vida i framfoten, men de har tydligen tänkt till att i värme sväller fossingarna.

Jag går hela tiden och tänker på saker jag ska ha med. Kollar ditten och datten. Söker efter saker och plockar fram saker. En härlig känsla att förbereda sig för ett sådant här lopp. Adrenalinet börjar redan pulsera, jag kommer att vara bristningsfärdig innan starten går.

Inga kommentarer: