fredag 18 februari 2011

Packad och glad. Nu är det bara minuter tills jag åker iväg. Packningen är klar. Tyvärr är den nog något tyngre än jag väntat mig. Jag vägde 9,5 kg på vågen i badrummet. sedan tillkommer vatten. Men mitt största problem är och har varit energiintaget. Jag tycker jag har rätt mycket “mat” med mig. Det är allt möjligt, så om det ena inte smaker kan jag prova med något annat. Det är allt från bars till nötter, energi kex, godis, pamikan och diverse pulversaker. Jag får väl äta desto mer i början för att få ner vikten. Positivt är också att min egen vikt gått ner något. Jag tror det är så att när jag tränar hårt och mycket bestämmer kroppen sig för att lagra in extra vätska eftersom jag tränar hårt och svettas mycket. Nu har jag inte tränat så mycket på 2 veckor och då inser kroppen att den inte behöver det här. Aha, han tränar inte så mycket just nu, då kan jag släppa ut extra vätskan jag lagrat upp. Och så får jag springa och pinka desto oftare.

Jag läste också något från en filosof här om dagen. En ansträngning är inte en ansträngning om den inte är i samband med smärta. Jag tror loppet i Libyen kommer att vara mycket ansträngande. Ler

Ha det bra tills vi hörs igen, och följ gärna loppet på nätet. Jag lovar att göra mitt bästa för att fullfölja, jag vet ju att det är många här hemma som sitter och följer det. Jag kan ju inte göra er besvikna.

Inga kommentarer: