söndag 20 februari 2011

Urladdning. Så här efter antiklimaxen med Libyen har jag varit ute på en 25,5 km runda och laddat ur lite. Men det är bra mycket stelare att springa i 10 minusgrader än i 20 plus. När det var motvind kändes kylan ordentligt. Jag tror till och med att kompis frös en del i dag. Emellanåt sprang han och hoppade och studsade sidan om mig. Och det var mer när vinden låg på. Jag tolkade det som att det var för att hålla värmen.

Efter att ha kommit hem och läst mer nyheter från Libyen har jag bättre förstått att loppet blev inställt. Man kan väl minst sagt säga att det är en urladdning även där nere. Jag tycker bara att som franska UD som är bra insatt i länder och deras förhållande borde ha avbrutit loppet kanske redan 1 dygn tidigare. Detta för att alla de som skulle ta sig till Paris skulle kunna avbryta sina resor på ett bättre sätt.

Jag hade ju sett fram emot 1 vecka med varmare väder, så nu känns kylan här hemma eter värre. Och att ha en veckas semester nu tycker jag inte är meningsfullt så jag går tillbaka till jobbet och hoppas kunna ta ledigt i samband med något annat lopp eller när det blir varmare.

Får väl fortsätta träna hårt för jag vet ju inte när det blir något nästa. Jag har väldigt god lust med ett i Australien här i vår. Men det är på 590 km på 9 dagar och även det självförsörjande. Jag begriper inte hur jag skulle klara det mätmässigt. Det skulle bli en så tung ryggsäck att börja med. Lite egeninsikt har jag dock så det är nog inte att tänka på..

Inga kommentarer: