lördag 8 januari 2011

 

Yes, yes, yes. Jag kom upp i 100 km+, med packning, på en vecka. Närmare bestämt 100,64 km. Jag väntade till strax efter 4 på eftermiddagen innan jag gav mig ut. Kände mig lite upprymd över att uppnå det här målet. Jag hade nog ätit lite bättre också under dagen, eller rättare sagt jag hade lyckats få ner mer mat nu när jag gjort några timmars längre uppehåll och inte var ute direkt på morgonen. När jag gett mig av direkt på morgonen har jag inte ätit så mycket. Bara 2-3 skivor bröd. I dag åt jag 4 skivor på morgonen, 2 hembakta nyttiga bullar till lunch och så hade vi fattiga riddare på eftermiddagen.
Det tog väl en kvart att komma igång, men sedan var det sådan där jublande känsla i kroppen. Jag lyssnade till musik när jag sprang i dag och det var flera gånger jag skrålade med, men när jag fick möte med andra fick jag ju bärga mig lite. Jag ville ju inte bli inspärrad.
Dagens tempo var dessutom det snabbaste sedan jag började med packningen för den här gången.
Nu sitter jag här med ett litet leende på läpparna och tycker bara att livet känns fint. Fast jag vet ju att det kan lika fort förbytas till motsatsen om en runda inte går lika bra. Få se vad det blir i morgon, om det blir något alls.

Inga kommentarer: