torsdag 6 januari 2011

 

Trettondagsmarsch? Nej, det blev annat än marsch i dag. Som vanligt höll jag på att säga var jag inte upplags för att ge mig ut, och detta trotts att jag hade haft uppehåll igår. Men väl ute lufsade jag på. Efter ca 2,5 km undrade jag vad jag höll på med. Jag upptäckte att jag var inne i fartlek. Utan att ha planerat det eller tänkt på det var det fartlek. Vad kul det var. Och fartlek med 9 kg packning, det är ju inte klokt. Men det var så kul och kändes så riktigt att jag fortsatte. Termometern visade precis under noll, så jag brydde mig inte om att ta på värmeväxlaren, det var skönt att springas utan den. Men det var kallare än termometern visdat. Det blåste nämligen en del.

Mot slutet av rundan började jag fundera på hur mycket jag kommit upp i den här veckan. Och väl hemma räknade jag efter. Det fattas drygt 30 km för att bli en 100+ vecka. Jag ska försöka prestera det. Tror aldrig jag gjort det en vintervecka, och definitivt inte med packning. Tar jag drygt 20 i morgon behöver jag bara göra 10 på lördag.

Inga kommentarer: