söndag 2 januari 2011

 

En bra start på året. Det var skönt att ha 2 dagar ledigt från löpningen, och kanske också behövligt. Jag var som vanligt uppe vid åtta tiden för att göra mig i ordning för en runda. Jag hade en önskan om att komma upp i över 20 km. Jag fick ett par dagar innan nyår en ny laddning av aminosyror, och det är kanske de som gjort att det lossnat igen. Sorten jag hade innan var klart drickbar, men den nya smakar rent inte gott. Jag tror jag måste skriva till leverantören och fråga om det ska vara så. Fast det heter ju att om man vill vara fin får man lida pin.

Det hade snöat rätt rejält sedan nyårs kväll, och snöröjningen är väl inte den bästa så här i helgtider. Jag var lite trött på rundan jag sprungit i december så jag tänkte att det får bli en annan i dag så får vi se hur långt det kan bli. Det skulle ju kunna bli antiklimax också om det var riktigt dåligt plogat. Men se det blev en härlig runda, och jag kom över 20 km. Det blev drygt 20. Alldeles i början såg det ut som det skulle bli soligt, solen kom precis upp för horisonten när jag började, men sedan kom det moln och förstörd det hela.

Det är lite jobbigt med mina 2 små vätskeflaskor jag har i sidofickor på midjeväskan. Det fryser till is i munstyckena. Får hålla munstycket i munnen och tina upp eller också ta flaskan innanför jackan strax innan jag ska dricka. Men ändå så är drycken fruktansvärt kall, speciellt mot slutet på en sådan runda.

Det blir också längre mellan det att jag går lite, och också kortare “perioder” som jag går. Nu får jag bara hoppas att när jag om en vecka åter ska jobba, inte blir så mycket jobbresor. Och om det blir några, så att de blir korta och precis lagom avbrott på träningen.

Inga kommentarer: