torsdag 30 december 2010

Längre och längre dag för dag… Ja, dels blir ju dagarna längre nu efter Jul, men också mina rundor blir lite längre. Måndag och tisdag här i veckan kom jag upp i 16 km. Men sedan i går kände jag att det nog var dags med en “vilodag”. Att hålla på så här med packning och allt är ändå rätt jobbigt. Jag hade slut på aminosyrorna och jag hade inte tagit några återhämtningsdrycker sedan jag nu kom igång igen. Och det märktes. I dag hade jag alls inte lust att springa igen men eftersom jag ju inte var ute i går fick jag ju ge mig ut. Nu tog jag en aminodrink innan. Hade köpt en annan sort, och den smakar mindre bra än den förra. Det var trögt att rulla igång, men när jag väl var igång gick det bra. Jag kom upp i 16,85 km i dag. Men många gånger under rundan undrade jag vad det är som gör att jag håller på med det här. Egentligen hade jag hellre legat på soffan eller suttit i en skön stol och läst en god bok. Att springa med 8 kg packning är extra slitande. Men jag vet att belöningen kommer senare. Klarar jag de 220 km i slutet av februari kommer jag att må så gott, även om jag kanske kommer att ha ont både här och där efteråt.

Nu blir det troligen ingen löpning i morgon (måste vila för att kunna hålla mig vaken till över 12), och på lördag kommer det antagligen inte heller att bli något (för mycket gott dricka i morgon och för sent i säng). Men på söndag, då Ni. Då får jag försöka öka på ytterligare.

Ett riktigt Gott Nytt År!!!

Inga kommentarer: