torsdag 23 december 2010

 

Tillbaka igen. Ja, både jag och julen är tillbaka. Det blev så mycket jobb innan i december att löpningen blev ordentligt lidande. Eller kanske inte. Jag åkte på en förkylning innan också. Och först var jag på en 2 veckors resa till västra Sverige och sedan Norge. Sedan trodde jag att det var slut åkt för i år. Men så dök det upp ett akut jobb i Italien. Så det blev 10 dagar där. När jag kom hem var det ju inte bara att köra igång med 18-20 km rundor direkt. Först blev det 2 9 kilomters och sedan bara en drygt 5 km. Men igår fick jag ihop hela 12 km, med en temp på över 20 minus, och då kändes det som att jag var på G.

I dag var det sedan en extra känsla, det var dags med första rundan med packning inför nästa äventyr. Det är alltid lite speciellt att återigen spänna på mig ryggsäck och midjeväska. Då förstår jag att det är dags för äventyr igen. Det spritter och bubblar i kroppen. Jag avverkade drygt 14,5 km i dag.  Jag hade stoppat ner lite av varje i packningen, lite fyllda 0,5 liters flaskor för att få tyngd.

En del julförberedelser har jag också hunnit med. I början av december bakade jag min jul-fruktkaka som ska dricka sprit till jul. I helgen blev det massor av matbröd och saffransbröd. Knäck kokade jag i eftermiddag. Lax gravade jag i morse. Skinkan är nyss färdig.

Nu återstår bara att önska Er:

GOD JUL!

Inga kommentarer: