tisdag 30 november 2010

Allt annat än öken. Så var jag åter hemma efter alla resorna. Det var lite av det barskaste laget. Sista veckan blev det runt 70 timmars jobb. Och så har nu vintern kommit, och det rejält. Jag gav mig ut på en liten runda i kväll. Men det känns att det är inte bara att fortsätta där jag var tidigare. Det är till att börja lite lägre och gå upp i distans. I dag blev det ca 10,5 km som tog i stort sett 1,5 timme. Visserligen var det med kompis och hans kisse och bajspauser, men ändå. Och kompis och jag var inte överrens om hur fort vi skulle springa. Jag sprang långsammare för att det var kallt och att jag hade en massa extra kläder på, och kompis villa nog springa fortare för att det var kallt och i den farten hade vi ju sprungit tidigare.

Svårt att föreställa mig att jag nu tränar till ett ökenlopp. Minus 10 grader, mörkt och blåsigt.

Inga kommentarer: