lördag 20 november 2010

Va surt. Jag har varit på jobbresa i 2 veckor och nu när jag äntligen kom hem tänkte jag att jag måste  anmäla mig till Stockholm marathon innan det blir fullsatt. Att jag väntat har bland annat berott på att jag skulle ha helt klart så det inte kolliderade med studentfirandet av min brorsdotter nere i Skåne. Och så gick jag ut på nätet just nu och skulle anmäla mig. Vad visar då sidan? Jo, det var fulltecknat. Taket nåddes i går. Fy vad surt. Jag kom en dag för sent. Men jag har satt upp mig på väntelistan, så nu är det bara att hoppas att någon hoppar av.

Efter maran förra helgen visade det sig att jag fått ett ordentligt skavsår på vänster häl, en bit upp. Jag märkte inte så mycket när jag sprang, det regnade och var ju så fuktigt. Sedan i veckan har jag varit besvärads av det när jag haft skor på mig. I torsdags när jag kommit hem satte jag på Comped. Fast det kändes ju inte mycket bättre av det. Var väldigt besvärad på jobbet i går. Så i går kväll när jag skulle göra mig i “ordning för natten” upptäckte jag att det var nog värre än jag trodde. Hela ankeln var ju svullen. När jag tog bort Compeden var det en rejäl gegga på insidan. Jag tvättade med antiseptisk lösning och lät det var öppet för att torka över natten. I morse var det mindre svullet. I helgen ska jag försöka ha skor på mig så lite som möjligt så det irriteras så lite som möjligt. Men när jag tvättade det i morse kände jag att det inte bara var ett litet skavsår, utan rejält djupt. Det är ju tur att jag ändå ska låta bli att springa just nu.

Inga kommentarer: