söndag 7 november 2010

Lång långrunda. Vilket härligt väder i dag. Ett par minusgrader och strålande solsken. Jag kom iväg strax föra nio i morse och hade satt upp mig för att ta en riktig runda. Det märktes att det var fjärde långrundan den här veckan. Jag gick ut lugnt, men ändå var det lite jobbigt. Efter ca 1,5 timme kom gänget från löparklubben i fatt oss, och då trodde kompis att det var tävling. Han höll på att strypa sig. Men det var inte så värst lång bit som jag kunde hålla deras fart. Allt eftersom blev det mer och mer gående in emellan. Vi var ute i 3 timmar och 40 minuter, och sträckan blev drygt 27 km. Få se om det här räcker till för att jag ska känna mig i form till maran på söndag.

När jag kom hem blev det en rejäl grogg med återhämtningsdryck. Sedan smakade det jätte härligt med en stor kopp kaffe och några rejäla mackor. Och efter det blev det en liten stund i horisontalläge på soffan.

Inga kommentarer: