söndag 24 oktober 2010

 

Mot kallare tider. Sedan jag kom hem från Norge har jag verkligen märkt att det blivit omslag i vädret. Det är mingen värme i luften mera. Jag vill nog också påstå att det påverkar löpningen med mera. På jobbet i Norge fick jag banka och slå mycket på bultar och så. Det har gjort att jag fått väldigt ont i vänster axel (vänsterhänt). Skulle nästan tro att jag fått en

inflammation i en muskel eller så. Jag känner mig febrig, men har ingen feber.

Jag tror också att kylan i luften påverkar. Jag är bra mycket stelare än i somras. Om jag tänker efter hade jag lite så förra hösten också, men tänker mer på det i år. Jag har ökat dosen med glycosamin och de andra grejorna för leder. Hoppas det hjälper.

I fredags var jag ute 20,5 km, och det var lite av en pina. I dag blev det 21,5 och det gick något bättre.

I somras hittade jag aminosyror och extra protein när jag tränade så hårt, men sedan tog jag paus med det. Men i morse inför långrundan tog jag amino igen och jag tror faktiskt det var det som gjorde att rundan i dag kändes något bättre än den i fredags. Håller man på att träna så hårt som jag egentligen gör räcker antagligen inte vanlig mat till helt.

Men det är också så att efter en mara och sedan lite träningsuppehåll är det till att börja på lägre nivå igen och sedan trappa upp det. Förr var det bara och springa, men åren tar väl ut sin rätt lite också.

Inga kommentarer: