söndag 17 oktober 2010

Gammal man gör så gott han kan…. Gud vad jag känner mig sliten. Men det är inte så konstigt. Kom hem i fredags natt efter en jobb sejour i Norge, 13 dagar och avverkat ca 125 timmars arbete. Förra helgen gick jag ju på tur och stavgång på söndagen. I går hade jag ont i axlar, men det stoppade mig inte från att bära ner 2 pall med pallets i källaren. Men sedan tyckte jag att jag kunde slappa lite resten av dagen. I dag skiner solen och kompis tjatade på mig att vi skulle ut. Och det var nog bra. Inte gick det fort och inte blev det långt men jag har i alla fall varit ute och “sprungit”. Visserligen finns det saker att göra ute, men jag känner ett visst behov av att göra så lite som möjligt i dag. Jag har en lampa i sovrummet som jag satte upp i våras, men som det visade sig inte komma ström till. Det tycker jag låter som ett lagom arbete arr göra en sådan här dag.

Inga kommentarer: