lördag 9 oktober 2010

Hytteferie och gå på tur. Direkt efter maran i Polen kände jag mig bättre från förkylningen, rent av så jag ville påstå att den var helt borta. 4 dagar senare när jag skulle hem från Polen slog den till igen. Jag kände mig nästan hängigare än innan. Det var bara till ett försöka bortse från det. Jag hade inte tid att v ara sjuk nu, och inte hade jag någon feber heller.
På söndagen var det till att ha packat igen, denna gång för en resa till Norge. Det var en lång resa. Åkte hemifrån vid 9 på morgonen och var inte framme förrän vid halv 6 på kvällen. Det var flyg med ombyte, hyrbil och 2 färjeresor. Det finns inget hotel på orten där jag är, så kunde har inkvarterat mig i en camping hytte. Jag är alltså på ”hytteferie”.
Det är en jättestor maskin jag ska renovera här. Jag hade tänkt träna lite varje kväll, stavgång. Men det har blivit så mycket övertid att när det blivit kväll har tiden och orken inte räckt till. Men nu är det helg, och vad gör man i Norge på helgen? Jo, går på tur. Det är väldigt många markerade turer häromkring. Jag valde ut en som kunde vara lämplig. I början var det rätt bra, men sedan var det väldigt brant. Och joggingskor är nog inte det riktiga för sådant. Det har regnat bra i veckan så det var blött på sina ställen. Joggingskorna halkade bra på en del stenar och rötter. Men när jag kom en bra bit upp fick jag lön för mödan. Vilken utsikt. Solen sken och jag satt på en sten med en porlande fjällbäck intill mig. Släckte törsten med friskt fjällvatten. Härligt.
Men en tur på 10,5 km som tog mig 3 timmar och 32 minuter det är distanser och tider som jag inte är van vid. Men ändå fick kroppen en ordentlig genomkörare. Pulsen låg ofta på 130-145. Och när jag kom ner igen på plan mark och skulle jogga till hytten kände jag att det inte var mycket ork. Jag tror till stor del det är förkylningen som ligger och spökar. Jag känner mig febrig men har ingen feber. Hoppas det går helt över tills jag kommer hem.

Inga kommentarer: