söndag 5 september 2010

En “tur i parken”. I dag blev det 18 km. Men jag satsade inte på något speciellt i dag. Tog bara en lugn löpning. Km –tiden blev nästan 50 sekunder långsammare per km än i fredags, och i dag var det mycket mindre trafik. Så egentligen gick det mycket långsammare än i fredags. Solen sken och det var lugnt väder, så jag bara njöt.

Jag märkte också av i går att jag sprungit i sprintskorna. Det kändes inget när jag sprang med dem, men i går var jag stelare i kroppen. Ska nog göra så att jag tar en runda varje vecka med dem, kanske vänjer mig lite vid dem.

Jag hade brått hem i dag för jag skulle på auktion, Tradera. Jag har under några dagar följt och lagt bud på en frilufts GPS, och i dag innan lunch gick den ut. Jag gick vinnande ur striden. Jag bjud väl ett par 100-lappar mer än vad jag tänkt mig. Men jag fick det hela för ca 1/2-priset av vad det skulle kostat. Så nu kan jag sätta igång och planera för nästa äventyr. Jag har en grej på lut i en öken igen. Jag kallar mig ju inte Desertrunner för inget :-) Det ska bli kul och spännande. Det är ett lopp där man måste navigera sig fram med GPS. Som karta skulle man väl få ha ett sandpapper. Mer härom senare.

Sen på eftermiddagen har jag gjort ett styvt arbete till, jag har tagit upp vinterpotatisen. Tyvärr blev det inte så mycket. Det var inte så mycket stor potatis, och en massa små potatisar. Småpotatisarna är jätte goda att fritera hela eller att använda till vad jag kallar en “allt i ett middag”. Lägg potatis och lite andra grönsaker i ett fat, lägg en styckad kyckling ovan på och sätt in det i ugnen. Eller göra en gryta med fläskben.

Inga kommentarer: